יועץ שיווק בשנת 2023 מה נדרש ממנו?

עסקים

הגדרות טקסט

תעשיית הייעוץ השיווקי מתפתח בשנים האחרונות וכדי להישאר בטופ חייב כל יועץ שיווק להתאים את עצמו לשינויי המגמות ולדרישות השווקים השונים. בשנת 2023 לא מציינים את הצורך של יועץ שיווק להבין ולהכיר את המדיה הדיגיטלית והפתרונות השיווקיים השונים הקיימים באינטרנט, זה כבר נחלת נכלל. אלא, להבין את המגמות החדשות והמשמעותיות בעולם העסקים, לרכוש הכשרות מותאמות ולהבין מה נדרש מיועץ שיווק הדור החדש. 

יועץ שיווק והשפעת טכנולוגיות הבינה המלאכותית עליו

יועץ שיווק, חייב להבין את האפשרויות השונות של הבינה המלאכותית AI שמשפיעות משמעותית על תעשיית הייעוץ השיווקי ומאפשרת אוטומציה וייעול תהליכי שיווק פשוטים. השימוש בבינה מלאכותית מאפשר ליועץ שיווק לספק ביצועי שיווק טובים יותר ללקוחותיהם באמצעות שיפור המיקוד של קמפיינים שיווקיים שונים, הסתגלות מהירה לתנאי השוק ולמגמות צרכניות משתנות ובכך להיות צעד אחר לפני המתחרים.  

יועץ שיווק נדרש לייצר עבור לקוחותיו חווית לקוח (CX) שחיונית מאוד להצלחה העסקית. יעוץ בתחום ה CX (חוויית לקוח), מהווה התמחות ספציפית בעולם הייעוץ השיווקי. בשנים האחרונות רמת הציפיות לחוויית לקוח גדלה ועסקים שלא מצליחים לספק מענה לציפייה זו, עלולים לאבד לקוחות למתחרים שלהם, נתון המחייב יועץ שיווק ללוות את לקוחותיו בבניית תהליכי עבודה ממוקדי חוויית לקוח מרגע המגע הראשון עם הלקוח ועד לשירות לקוחות לאחר ביצוע העסקה. חוויית לקוח חיובית מגבירה נאמנות לקוחות, מייצרת בידול חווייתי יוצא דופן, קבלת הפניות מפה לאוזן והגדלת הכנסות לארגונים לאורך זמן.

מגמה חדשה של חברות יעוץ שיווקי הינה להתמקד בנישה ספציפית (ענפים, שווקים ספציפיים) או בתחום מסוים של מומחיות שיווקית - מדיה חברתית, שיווק תוכן, קידום מכירות, אסטרטגיה, יחסי ציבור, אופטימיזציה למנועי חיפוש או הגדלת המכירות כפי שאנו ממוקדים במרכז הישראלי לשיווק. היות וייעוץ שיווקי נישה הופך להיות פופולארי יותר ומאידך, בעלי עסקים מחפשים ממוחיות ייחודית המותאמת לאתגרי השיווק הייחודיים שלהם, חייב יועץ שיווק להתמקד בשוק, ענף או מומחיות שיווקית ספציפית. 

פתרונות ניהול מידע עבור יועץ שיווק

ניהול המידע העסקי הפנים ארגוני ושימוש במערכות CRM ו ERP מהווה פתרון לכמות ההולכת והגדלה של נתונים עסקיים, נתוני לקוחות, תהליכי עבודה ומשתמשים. נתונים אלו מחייבים אבטחת מידע בהתאם לתקנות GDPR ו-CCPA שהפכו את פרטיות הנתונים והאבטחה לעדיפות גבוהה. מכיוון שעסקים מבקשים הכוונה בבניית תהליכי עבודה, שיטות וניהול עסקי ולקוחות באמצעות מערכות ממוחשבות, כדאי לכל יועץ שיווק להכיר כמה פתרונות טכנולוגיים איכותיים של CRM ו ERP ולגייס את סביבת העבודה בארגונים אותם הם מלווים עבוד באמצעותם ובכך לייצר ניהול ידע ומידע עסקי איכותי.

הכותב דרור כהן, מנכ"ל חברת המרכז הישראלי לשיווק, מומחים לייעוץ שיווק ממוקד הגדלת מכירות לארגונים וחברות

 

הישארו מעודכנים בנושאים הכי חמים, אנחנו נרכז עבורכם את הנושאים הכי מעניינים ישירות לתיבת המייל שלך!